Dostarczanie wysokiej jakości wody pitnej do mieszkańców Dżeddy w Arabii Saudyjskiej
Rozwiązanie problemów związanych z niedoborem wody miasta Dżeddy poprzez odpowiednią gospodarkę wodną
Zapewnienie zrównoważonego i wysokiej jakości zaopatrzenia w wodę pitną
Rozwiązanie
Powierzając zarządzanie usługami użyteczności publicznej - produkcja wody i usługi sanitarne - firmie SUEZ na podstawie umowy o zarządzanie, Saudyjski Urząd Gospodarki Wodnej (NWC) wyznaczył ambitne cele w zakresie poprawy jakości usług.
Zapewnienie doskonałej obsługi lokalnej ludności
Aby przywrócić mieszkańcom zadowalający poziom usług, firma SUEZ zobowiązała się do:
- zapewnienia stałego dostępu do wody pitnej 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu;
- skrócenie czasu interwencji w sytuacjach awaryjnych 2/3-krotnie w celu naprawy nieszczelności ponad 5 300 km sieci wody pitnej;
- przeciwdziałania przepełnieniu sieci kanalizacyjnych.
Przekazywanie wiedzy i umiejętności
Podobnie jak w przypadku projektu w Algierze od 2005 r., kontrakt ten miał również silny wydźwięk lokalny dzięki wprowadzeniu ambitnego planu szkoleń z transferem wiedzy z firmy SUEZ dla 1 400 lokalnych pracowników NWC:
- ośrodek szkoleniowy prowadził szkolenia pracowników przez pierwsze dwa lata obowiązywania umowy;
- zajęcia te zostały akredytowane przez renomowane europejskie instytucje certyfikujące, takie jak Międzynarodowe Biuro Gospodarki Wodnej.
Pomiar jakości usług
Jednym z głównych wyzwań w kontrakcie była poprawa wydajności usług. Jest ona mierzona za pomocą systemu 18 kluczowych wskaźników efektywności (KPI) - zwanych również Standardami efektywności - oraz 31 dodatkowych KPI określonych w umowie o zarządzanie.