Zapewnianie czystej wody zgodnej z międzynarodowymi standardami w Algierze, Algieria
Całkowite zarządzanie gospodarką wodną w Algierze
Racjonalizacja struktury zarządzania i szkolenie zespołów
W 2006 r., po przeprowadzeniu kompleksowego audytu jakości infrastruktury wodno-kanalizacyjnej, w Algierze powołano do życia dostawcę usług wodno-kanalizacyjnych, spółkę SEAAL (Société des Eaux et d'Assainissement d'Alger). Zarządzana przez SUEZ struktura ma na celu zapewnienie zrównoważonej, długoterminowej gospodarki wodnej, poprawę relacji z klientami oraz szkolenie lokalnych zespołów.
Rozwiązanie dostarczone przez SUEZ?
Modernizacja sprzętu i wyposażenia, zarządzanie zrównoważonymi inwestycjami poprzez transfer know-how z uwzględnieniem czterech głównych celów:
- przywrócenie całodobowego systemu dostarczania wody wysokiej jakości,
- poprawa jakości zarządzania i obsługi sieci kanalizacyjnych,
- modernizacja i zrównoważone zarządzanie infrastrukturą wodno-kanalizacyjną,
- wdrożenie nowoczesnego i efektywnego zarządzania relacjami z klientami w celu podniesienia poziomu ich satysfakcji .
W tym celu zastosowano nowoczesne i innowacyjne narzędzia, takie jak skomputeryzowana kontrola sieci w celu monitorowania wycieków, cyfrowy odczyt liczników itp.
Przekazywanie wiedzy w celu zwiększenia poziomu satysfakcji klienta
27 międzynarodowych ekspertów z Grupy SUEZ wspólnie z zespołami wsparcia technicznego i zespołami administracyjnymi podjęło pracę w terenie w celu wsparcia lokalnych zespołów i przekazania SEAAL pełnego zakresu ich specjalistycznej wiedzy w okresie obowiązywania umowy. Wysiłek opłacił się wszystkim.
Transfer wiedzy z SUEZ odbywał się zgodnie z metodologią WIKTI (Water International Knowledge Transfer Initiative). Strategia ta, pionierska w tamtych czasach, pozwoliła na opracowanie zakresu wiedzy handlowej na potrzeby efektywnego operatora usług publicznych świadczącego usługi wodno-kanalizacyjne, z wykorzystaniem wskaźników wydajności i najlepszych praktyk.
Równolegle wdrażany był indywidualny plan szkoleń z celami obejmującymi ponad 10 000 osobodni rocznie. W ramach realizacji swojej wizji opartej na ciągłym doskonaleniu, Grupa SUEZ wdrożyła również metodologię OPT (Optimizing Personal Talents) w celu zapewnienia osobistego rozwoju 250 najlepszym menedżerom SEAAL.
Dzięki holistycznemu podejściu przyjętemu przez SUEZ w Algierze przeprowadzono zindywidualizowaną i zoptymalizowaną modernizację usług wodno-kanalizacyjnych w celu dostosowania ich do standardów międzynarodowych:
- 100% dostarczanej wody pitnej jest dostępne 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
- Zlikwidowano 130 000 wycieków,
- położono ponad 300 000 metrów instalacji,
- obsłużono ponad 500.000 wezwań - i to tak sprawnie, że dziś wszystkie nieszczelności są likwidowane w ciągu maksymalnie 5 dni,
- Obecnie każdego dnia oczyszcza się 280 000 m3 zanieczyszczonej wody, w porównaniu z 80 000 m3 w 2006 roku,
- 64 z 72 kąpielisk w Algierze zostały dopuszczone do użytkowania latem 2011 r., w porównaniu z zaledwie 39 w 2006 r.,
- 53% populacji Wilaya d'Alger posiada obecnie sieć kanalizacyjną w porównaniu z 6% w 2006 r., docelowo planowane jest osiągnięcie wskaźnika 70% do roku 2012,
- Na szkolenia przeznaczono 50 000 dni, a dziś 70% personelu szkoleniowego to Algierczycy.
Grupa SUEZ zapewniła swojemu klientowi jeszcze większe wsparcie. Dziś SEAAL zarządza usługami wodno-kanalizacyjnymi w Tipasa na zachód od Algieru oraz produkcją wody pitnej dla całego regionu. Wiąże się to z eksploatacją największej oczyszczalni wody pitnej w kraju.