Organizacja usług wodociągowych i elektrycznych w Casablance w Maroku, zgodnie z przyszłym wzrostem gospodarczym i demograficznym
Aglomeracja Casablanki wybrała w 1997 r. delegowane zarządzanie sieciami wody pitnej, kanalizacji i dystrybucji energii elektrycznej z myślą o osiągnięciu wysoce efektywnych celów. W ramach 30-letniej umowy koncesyjnej SUEZ z powodzeniem przeprowadził modernizację infrastruktury Casablanki, zapewniając miastu usługi, które umożliwiły mu integrację jego rozwoju i spojrzenie w przyszłość.
Misja
Poprawa wydajności sieci wody pitnej, sieci kanalizacyjnych i elektrycznych w gospodarczej stolicy Maroka
Nasze rozwiązanie
Zagwarantowanie dystrybucji energii elektrycznej i czterokrotne zmniejszenie liczby przerw w dostawie prądu
Zapewnienie lepszej jakości usług dla konsumentów
Wdrożenie wysokiej jakości sieci wspierających rozwój Casablanki
Poprawa sieci i jakości dystrybuowanej wody przy jednoczesnym uniknięciu wycieków
Wdrożono plan działania w celu zmniejszenia strat fizycznych w sieci:
- Instalacja przepływomierzy do oceny objętości dystrybuowanej wody.
- Wykorzystanie specjalistycznego oprogramowania do monitorowania sieci wodnej, Aquadvanced.
- Kontrola rur i wykrywanie nieszczelności.
Trwa program wymiany żeliwnych rur w celu wyeliminowania zjawiska „czerwonej wody” w niektórych dzielnicach. Casablanca korzysta teraz z systemów kontroli jakości z kompletną kartografią określającą charakter i jakość wody.
Ochrona miasta przed klęskami żywiołowymi dzięki bardziej efektywnej sieci kanalizacyjnej
Zrealizowano duży projekt mający na celu rozwiązanie problemu powodzi. Został on zaprojektowany w oparciu o:
- rewitalizację byłych kolektorów;
- budowę kanału przeciwpowodziowego, który może ochronić miasto przed powodzią o przepływie 140 m3/s, a jednocześnie oczyścić obszar turystyczny w rejonie wybrzeża.
SUEZ wprowadził szereg innowacji technicznych w gospodarce ściekowej:
- inspekcja kolektorów za pomocą kamer;
- czyszczenie ręczne i hydrodynamiczne, a zwłaszcza wybudowanie maszyny MARINE HYDROPHOS do czyszczenia dużych kolektorów;
- nano płuczki do optymalnego działania i utrzymania sieci kanalizacyjnej w medinie.
Zagwarantowanie dystrybucji energii elektrycznej i czterokrotne zmniejszenie liczby przerw w dostawie prądu
Dzięki licznym inwestycjom i kontrolowanej pracy sieci firma SUEZ była w stanie zoptymalizować dystrybucję energii elektrycznej w Casablance:
- utworzenie Centralnego Biura Operacyjnego, które zapewnia kompleksowy podgląd sieci i zwiększa bezpieczeństwo operacyjne;
- konserwacja zapobiegawcza, oszczędność kosztów eksploatacji i zwiększenie wydajności;
- wzmocniony nadzór nad punktami ryzyka sieciowego za pomocą kamer na podczerwień, urządzeń wykrywających i mobilnych jednostek laboratoryjnych.
SUEZ czterokrotnie zredukowała liczbę incydentów sieciowych, jak również skróciła czas przywracania zasilania z 33 do 10 minut.
Zapewnienie lepszej jakości usług dla konsumentów
Osoby prywatne, duże przedsiębiorstwa i przemysłowcy korzystają teraz z lepszej jakości usług, łatwego dostępu do rachunków i faktur, centrum obsługi klienta (25 000 połączeń miesięcznie) oraz specjalnej strony internetowej.
Wyniki